Egy sorozat, ami az életre tanított

A sorozatnézés művészetét gondolom nem kell bemutatnom senkinek. Fiatalként biztos te is sokszor ezzel töltöd el az időd. Én személy szerint nagyon sokáig időpazarlásként tekintettem a sorozatokra, hisz csak az időmet lopták, de semmi pluszt nem hoztak az életembe. Ezért elkezdtem keresni és találtam is olyat, amit nem csak azért néztem, mert unatkoztam, hanem azért, mert tanított. 

Tanított élni, tanított szeretni, és formálta a személyiségemet. 


Egyszer volt, hol nem volt ( Once Upon A Time )

Ha van 10/10-es sorozat, akkor nekem ez az. Igaz, hogy kicsit fantasy jellege van, hiszen mesén alapszik, mégis pont ezért van meg a varázsa. Rengeteg mesei motívum jelenik meg benne, mint például a jó és a rossz közötti párbajok, a mesebeli, (de ugyanakkor való) világ, vagy akár maguk a szereplők, akik bár hús-vér emberek, egy másik világban (a miénkben) ők igazából meseszereplők, és ezt sokáig nem tudják. De mikor ez kiderül, akkor kezdődik az igazi kaland. Meleg szívvel ajánlom lányoknak-fiúknak. Biztos vagyok benne, hogy mindenki talál benne valamit, ami Neki szól.



Hogy mit tanultam belőle? 
  1.  Hogy vegyem körül magam olyan emberekkel, akik támogatnak, mellettem állnak amikor minden rendben van, de készek segíteni akkor is, ha nehéz helyzetben vagyok.
  2.  Hogy ne féljek segítséget kérni. - Nagyon sok olyan jelenet volt a sorozatban, amelyben ha a főhőst nem segítik ki a barátai, akkor az ellenség felül kerekedett volna rajta, így azt is megtanultam, hogy... :
  3.  Egységben az erő!
  4.  Hogy higgyek a mesékben - Igen, ez egy kicsit elcsépelt mondat, de tényleg megtanít erre. Megtanít hinni a hihetetlenben, és lehetségessé teszi a lehetetlent.
  5.  Hogy higgyek a változásban, higgyek abban, hogy a rossz, mindig jóra fordul, legyen az egy rossz történés, vagy akár egy rossz szokásokkal rendelkező ember. Minden és mindenki változhat

    +1  Hogy higgyek a jóság erejében - Erre épül igazából az egész. Bármennyire is erősnek tűnik az ellenség, ha a jók összefognak, közös erővel mindenkit le tudnak győzni. És ez így van rendjén.

És még sorolhatnám... hisz minden egyes szereplőtől, minden egyes részben tanultam valamit. És persze nem volt olyan rész, ami után ne lett volna bennem az az érzés, hogy
 * vajon mi fog történni ezután * Szóval az izgalom garantált.

Egy szó, mint száz : Ha te is unod már azokat a sorozatokat, amiket csak unaloműzés gyanánt nézel, kezdj bele egy új kalandba, egy olyanba, ami megtanít az élet alapelveire, az elfogadásra, a segítségadásra, a szeretetre, az egységre, a közösség és a jóság erejére.  Nekem bevált.                                                   

Jó szórakozást!

Megjegyzések